FAM ITALY projektuje, produkuje i instaluje kabiny lakiernicze dla sektora motoryzacyjnego. Oferowana szeroka gama rozwiązań z łatwością może zostać dostosowana indywidualnie pod klienta za pomocą różnych akcesoriów. Elastyczność produkcji jest połączona z doświadczeniem zdobytym na wielu rynkach, na których działa FAM ITALY. Umożliwia to rozwój produktów SZYTYCH NA MIARĘ, począwszy od najtańszych rozwiązań do najlepszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie systemów.
Kabiny FAM ITALY mogą być wyposażone w panel sterowania elektromechaniczny lub ekran dotykowy PLC Elektromechaniczny panel sterowania z cyfrowym termoregulatorem i automatycznymi cyklami odparowania/suszenia, który można zintegrować z systemami regulacji ciśnienia i monitorowania filtra. Panel sterowania z kolorowym ekranem dotykowym PLC o przekątnej 9,2 lub 7,2 cala. W zestawie z Inverterem do regulacji natężenia przepływu powietrza i automatycznej kontroli ciśnienia. Cykle odparowywania i suszenia z programami dostosowanymi do indywidualnych potrzeb, automatyczny stan czuwania w celu oszczędzania energii, monitorowanie nasycenia filtra.
Dostępne warianty bram wjazdowych.Brama wjazdowa 4 skrzydłowa (w wersji standard lub Crystal). Wykończenie stalą nierdzewną lub w dowolnym wariancie kolorystycznym.
Kabina lakiernicza może być wykonana w wersji przejazdowej lub z podziałem na pracujące niezależnie od siebie sekcje (kabina dzielona).
Ściany w kabinie mogą być wykonane z podwójnie powleczonego białego arkusza izolowanego wełną mineralną, z pionowymi profilami usztywniającymi grubość 52 mm lub poliuretanu.
Kabiny FAM ITALY wyposażone są w wysokowydajne wentylatory promieniowe nowej generacji lub wentylatory bezpośrednio sprzężone z silnikiem, filtrację wstępną o dużej powierzchni, wentylację z recyrkulacją podczas fazy suszenia w celu ograniczenia zużycia energii.
Możliwość umiejscowienia agregatów z boku lub tyłu kabiny oraz na dachu kabiny na konstrukcji wspórczej.
Ogrzewanie w kabinie lakierniczej FAM ITALY może być realizowane na wiele sposobów:
Palnik olejowy dwu-stopniowy lub gazowy z wymiennikiem ciepła.
Palnik gazowy z otwartym płomieniem (TECFLAM). Nad urządzeniem grzewczym znajdują się ocynkowane kanały, które przenoszą powietrze do komory filtra.
Zalety systemu:
Oszczędność energii;
Osiągnięcie wysokiej temperatury w ciągu kilku minut;
Zmniejszenie czasu pracy;
Stabilność temperatury w kabinie;
Brak dymu.
Zestaw paneli endotermicznych umieszczonych na ścianach bocznych i tylnych (opcionalnie na suficie), które ogrzewają bezpośrednio polakierowany element a nie powietrze w fazie lakierowania oraz odparowania i szuszenia.
Elektryczne ogrzewanie poprzez panele endotermiczne sprawdza się w każdej technologii lakierniczej.
Podłoże kabiny lakierniczej może być wykonane w postaci:
fosy betonowej w posadzce
podstawie metalowej z pełną kratą (bez ingerencji w posadzkę lakierni, zastosowanie podstawy z rampą pneumatyczną lub z rampami najazdowymi),
posadzki lakierni (bez ingerencji w posadzkę lakierni, wyciąg powietrza realizowany jest poprzez odsyss powietrza w bocznej lub tylnej ścianie kabiny lakierniczej).
Oświetlenie ukośne umieszczone po bokach kabiny pod filtrami nachylone w kierunku środka kabiny, zawierające 4 świetlówki i zabezpieczone szklanymi ekranami z możliwością łatwej i szybkiej wymiany świetlówki. Położenie oświetlenia zapewnia jednorodne rozproszenie światła w całym obszarze roboczym.
Oświetlenie boczne, podwójne lub poczwórne umieszczone poziomo po obydwóch stronach kabiny lakierniczej.
Oświetlenie LED PHILIPS MASTER opcjonalnie
Oświetlenie LED, które stosujemy w naszych kabinach lakierniczych zapewnia do 70% kosztów energii w porównaniu do standardowej lampy flurescesyjnej. Zywotność 70000h, w normalnych warunkach biznesowych lampa ta trwa dłużej niż 15 lat(52 tygodnie, 10h dziennie, 5 dni w tygodniu).